נוסעים לחו"ל בחופשה הקרובה? איזה כיף! אחד הדברים החשובים ביותר בהכנות לקראת נסיעה הוא לבחור את ביטוח הנסיעות המשתלם ביותר. בניגוד לתכנונים יותר "סקסיים" לקראת הנסיעה, כמו הזמנת בית מלון ותכנון המסלול, במקרה של ביטוח נסיעות, מדובר בנושא אפרפר, עובדה הגורמת לנוסעים רבים לדחוק את העיסוק בו לדקה ה-90, מה שלא מאפשר להם להקדיש מספיק זמן לבחירת הביטוח האולטימטיבי.
בכתבה זו, ניסינו להרכיב מעין צ'ק ליסט, שניתן לעבור עליו במהירות, ולדעת שלא פספסתם אף פרט חשוב, שימנע מכם עוגמת נפש במידה שתגיעו למצב בו אתם מעוניינים לתבוע את חברת הביטוח.
רשימת נוסעים ומצבים מיוחדים
הכינו רשימה מסודרת של הנוסעים, הכוללת תאריך לידה, מצב בריאותי וציוד יקר שכל אחד לוקח איתו. בהתייחסותכם למצב הבריאותי, התייחסו למצב הבריאותי בחצי השנה האחרונה: אשפוז, תרופות שאותו הנוסע החל ליטול, הריון – כל אלו יכולים להוות פרט חשוב במידה שתגיעו למצב של תביעה. אם לא תמסרו לחברת הביטוח מידע מדויק בזמן רכישת הפוליסה היא עלולה לנסות ולהתנער מהפיצוי שעליה לשלם לכם, בתואנה שלא היו חשופים לכל המידע בעת שביטחו אתכם.
אופי הנסיעה
האם התוכנית שלכם היא נסיעה רגועה ברכב בסמוך לקו החוף? האם תבצעו ספורט אתגרי? האם תעברו במדינות שונות לאורך הדרך? האם על המדינות האלו נמנות מדינות עולם שלישי? עדכנו את חברת הביטוח בכל הפרטים על מנת לקבל את הביטוח הנכון לכם.
הגבלות והחרגות
אחת הבעיות בהן נתקלים נוסעים שהגיעו לסטטוס תביעה היא החרגות בפוליסה. לכל פוליסה ישנן החרגות – האותיות הקטנות בפוליסה שעלולות להוציא את הסיטואציה הספציפית שלכם אל מחוץ לסל הביטוחי. זה מצב מתסכל מאוד למי שטרח וביטח ואז מגלה שהוצאותיו אינן מכוסות. ומעבר לתסכול, זה מצב שעלול לעלות לכם הרבה מאוד כסף.
טיפולי חירום ורכישת תרופות
בדקו אם ניתן לקבל טיפול רק אצל נותני שירות ספציפיים או שקבלת הטיפול רחבה יותר? צאו מנקודת הנחה שאין טעם להסתיר מנציג החברה המבטחת אף פרט – השאיפה שלכם ושלו היא אותה השאיפה – להתאים לכם את הפוליסה המתאימה ביותר. לשם כך עדכנו בפעילויות שנראות לכן שגרתיות, כמו טיול ג'יפים או שימוש בסירת בננה, אבל חברות ביטוח רבות מציינות אותן כספורט אתגרי לכל דבר.
ביטוח ציוד וביטוח כבודה
שימו לב איזה ציוד נכלל בביטוח ובדקו האם נדרשת לכם הרחבה לציוד אלקטרוני. בחלק מהחברות ההחזרים הכספיים ניתנים רק לאחר שרכשתם את הציוד הנדרש כנגד חשבונית קבלה. אם איבדתם את הכבודה בזמן השהייה בחו"ל ולא במהלך הטיסה חשוב להביא לחברת הביטוח אסמכתא המעידה על כך (מהמשטרה המקומית למשל).
החזרים על ביטולי טיסה
החוק מתיר לבטל טיסה עד 14 ימים מיום ההזמנה, כאשר מדובר לפחות על שבוע לפני מועד הנסיעה, לא כולל שבתות וחגים. הביטוח אמור לכסות עלויות נוספות כמו בית מלון. על כל ביטול להיות מגובה בסיבה רפואית או באסון. תקרות הכיסוי משתנות בין חברות הביטוח והן נעות בין 7000$-2000$ לנוסע. גם מקרים רפואיים שאירעו לבני משפחה מקרבה ראשונה הם סיבה בגינה ניתן לבטל נסיעה.
לסיכום, לעיתים ההבדלים בין העלויות של הפוליסות השונות הם שקלים בודדים, אבל לפעמים השוני הוא מה שיעשה את כל ההבדל. מצד שני חברות ביטוח רבות מציעות הרחבות ביטוח רבות ומיותרות. מה שחשוב הוא לבחור את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכים ולא את הפוליסה הזולה ביותר. במקרים של טיולים קצת יותר מורכבים, כדאי גם לקרוא ביקורות וסקירות על חברות הביטוח השונות ולנסות להעריך עד כמה החברות ממהרות לפצות לקוחות כאשר מתרחשים אירועים ביטוחיים. אם תעברו על הצ'ק ליסט שהכנו ותתנו את הדעת לנושאים השונים, תוכלו לבחור את הביטוח האופטימלי לנסיעתכם. ובכל מקרה, נסו להיות אקסטרה זהירים, זה אף פעם לא כיף גדול להיפצע בזמן חופשה. בהצלחה.