"היתה לי פעם לקוחה בריטית, אשה מבוגרת ללא משפחה, שהגיעה לבד לישראל לצרכים עסקיים. אחרי יומיים בארץ ראיתי שהיא ממש עצובה ושאלתי אותה מה קרה. הסתבר שהיא פשוט התגעגעה לכלב שלה שנשאר באנגליה. שלחנו את המטוס הפרטי שלה לאנגליה לאסוף את הכלב ולחזור. תוך פחות מיום הכלב הגיע ארצה והיא חזרה לחייך".
כששומעים את הסיפורים של אביעד רודן נדמה שהחיים שלו נעים על קו עלילה שלקוח מסרטים כמו "שומר הראש" עם קווין קוסטנר, או סצינות השופינג מ"אשה יפה".
אביעד הוא הבעלים של חברת Elite VIP, המציעה שירותי תיירות בוטיק לאנשי עסקים ואח"מים. הוא פתח אותה אחרי שעבד שנים ארוכות בחברת לאופר, ולאחר ששימש בתפקידו האחרון כסמנכ"ל VIP בחברה. המוטו שלו: "אין אצלי 'לא' בלקסיקון".
ביומיום מספקת החברה בעיקר שירותי מעבר מהיר בנתב"ג, לאנשי עסקים ומשפחות שרוצות לקצר את התורים ולחסוך את הכאב ראש, וכן שירותי הסעות בכל רחבי הארץ וטיולי יום עם מורי דרך.
אבל חלק מהלקוחות שנוחתים בישראל בהחלט נמנים על המאיון והאלפיון העליון. במסגרת העבודה איתם נדרש אביעד למלא רשימת דרישות ארוכה ומוקפדת, במטרה לשמר את רמת החיים הגבוהה בה הם מורגלים.
זקוקים לשירותים מתקדמים לעסקים ותיירות? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מה זה בעצם אומר שירות VIP לעסקים ותיירות, מי משתמש בזה?
"בדיוק כמו שאנשים לוקחים מפיק לחתונה, כך אפשר לקחת מפיק עבור אנשים שמתארחים בישראל. אנחנו יודעים לספק שורה ארוכה של שירותים, מהקטנים והפשוטים, ועד המורכבים והמסובכים ביותר.
זה מתחיל ביכולת שלנו לקבל, ממש ביציאה מהמטוס, אורח עסקי או כל אדם שנוחת בישראל. יש לנו דייל אישי שפוגש אותו ומלווה אותו בתוך נתב"ג ודואג שיעבור את כל תהליך הכניסה לארץ ללא תורים. זה השירות הבסיסי שלנו.
בנוסף אנחנו תופרים ביקורים מלאים בישראל, כולל הסעות בכל הארץ, הזמנת בתי מלון ומסעדות, תיאום מורי דרך, מתורגמנים, אבטחת אישים, השכרת מסוקים ומטוסים פרטיים. השמים הם הגבול.
לפעמים זו קבוצת אנשי עסקים סינית שבאה לחפש הזדמנויות ולפעמים משפחה אמריקאית בעלת אמצעים שרוצה לעשות טיול מפנק. השירות שלנו הוא מותאם לקוח – ולכל לקוח צרכים משלו, אנחנו באמת עובדים עם כולם, מקטן עד גדול".
יוצא שמבקשים ממך דברים מטורפים?
"היה לקוח שנחת בישראל במטוס פרטי בשעת לילה מאוחרת רק כדי לעשות קניה של חליפות מעצבים בחנות מסוימת בכיכר המדינה. זה כמובן לא לקוח שמדבר איתך ישירות, הכל דרך העוזרים שלו. תאמנו מראש את האיסוף שלו מהשדה ברכב שרד ישירות לכיכר המדינה, לחנות שנפתחה עבורו במיוחד. אחרי שביצע רכישה בעשרות אלפי דולרים לקחנו אותו לישון לילה בהילטון ובבוקר ישירות לשדה תעופה כדי שיטוס ליעד הבא. היו גם לקוחות שהגיעו לאותו פרק זמן כדי לקנות יהלומים.
יש לקוחות שנדרשים לאבטחה צמודה, לפעמים אגב לא בגלל בקשה שלהם, אלא כי הביטוח האישי שלהם דורש את זה. אז אנחנו מספקים גם מערך אבטחה גלוי וסמוי, כולל סיור מקדים כדי ללמוד דרכי מילוט אפשריות ותכנון קפדני של לו"ז הביקור.
יש לקוחות שנמצאים בארץ לתקופה ארוכה כי הם מייצגים כאן חברות בינלאומיות ואז אנחנו פשוט דואגים לכל דבר שהם צריכים: קישור למתווכי דירות, החזקת מבנים, עזרה מול מוסדות רישוי, עזרה עם חיפוש בתי ספר לילדים, סיור לוקיישנים לעסקים פוטנציאליים ומה לא".
אז איפה זה נעצר בעצם?
"אז זהו, אני חושב שזה לא כל כך נעצר, להיפך. התחום הולך ומתרחב, ואנחנו מקבלים היום גם הרבה בקשות מישראלים שרוצים לעשות דברים מיוחדים בארץ, כמו השכרת מסוקים או רכבים מיוחדים כדי לחגוג אירועים או לצאת לחופשות מפנקות.
אבל זה לא רק עניין היוקרה. העולם היום הולך יותר ויותר לכיוון ההתמקצעות, לזה שכל אחד יעסוק במה שהוא טוב ואת היתר יוציא לאאוטסורסינג. הסיבה שהתחום שלנו פורח הוא כי אנשים היום מבינים נכון יותר איך לנצל את הזמן שלהם. במקום שהם יתעסקו בתכנון ובארגון בעצמם, או יתנו למזכירה שלהם לעשות את זה ולהתמודד עם הרבה עומס, הם מעבירים אלינו את כאב הראש ואז הם יודעים שיש מי שיפתור בעיות בכל שעה ביממה.
אני חושב שאנחנו נראה את התחום הזה גולש לתחומי היומיום יותר ויותר, אפילו למטלות הבית והניהול שלו, כי הדרישה שהכל יהיה מהר וקל ויתנהל באפליקציה רק הולכת וגוברת.